WOW & ära till Gud

Jag känner bara så starkt : WOW, vilken mäktig Gud jag har att göra med!
Sitter och talar med en person på fb-chatten om min brinnande intresse för Jesus och den glöd som han lagt ner i mig. Han undrade varför. Jag kan inte svara på varför, jag bara känner så. Antar det blir så när man lär känna Honom, för såhär har jag ju inte alltid varit.

Men en sak vet jag : Jag ger Honom all ära och jag är lycklig för det han gör och skapar i mitt liv. Som den här bloggen tex. Det är hans o min blogg – tillsammans.
Varför? Därför att det är HANS ord jag skriver och Hans ord är SANNING.
Utan honom skulle jag aldrig kunna skriva min bok eller ha denna populära blogg som flera tusen läser varje vecka.

När jag skriver om svek, förlåtelse, vänskap, tro, – ja vad det än må vara, så skriver jag utifrån vad han talar med mig om, och när det blir på ett korrekt sätt – där människor kan relatera till egna upplevelser eller känna igen sig i olika situationer jag beskriver, så blir det en tillfredställelse som lägger sig hos personen i fråga.

Varför?
Därför att vi människor söker alltid svar och vi söker sanningen.
Och Gud ÄR sanningen själv.

About Natalie

Natalie. 24 år. Bosatt i Örebro men är överallt. Frilansande makeup artist men arbetar även med det amerikanska sminkmärket Mary Kay. Skriver på en bok. Utbildad eventproducent och älskar också att lira skivor på fritiden – housemusic i mitt hjärta. Detta är en coachingblogg på kristen grund, till för att stötta, uppmuntra, vägleda och komma med infallsvinklar på ett djupare plan när det gäller livet och allt som hör därtill. Kärlek & blessings!
This entry was posted in MIN TRO!. Bookmark the permalink.

Leave a comment